Apelsinkaka

Idag har jag egentligen inte haft lust med någonting. Vädret inspirerar ju inte särskilt. Tänkte ett tag att sätta fart med strykning av tvätt men det lät inget kul faktiskt. Och vad gör man när det är lite småkallt. Jag nämde ju förut hopprep, men min dotter höll på att skratta ihjäl sej. Hon skulle se mina hoppkonster, då skulle hon tappa hakan. Hi, hi.

Jag var så sugen på att baka - och det är ju jättebra - då blir det också varmt i köket åtminstone. Nettans smarriga apelsinkaka har jag dreglat efter länge, men nu är det gjort, jag har dreglat färdigt. För säkerhets skull så gjorde jag två stycken när man ändå höll på.  Det som jag inte har gjort är att ringla över smält blockchoklad. Men jag tycker de ser helsmarriga ut, eller vad tycker ni ?

image88

Jag kan tala om att de är alldeles varma, de står och kyls ner nu på altan.

Det doftar apelsinkaka i hela huset.

Kram MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Smarriga värre !

2008-05-14 @ 18:47:15
URL: http://hasselby.blogg.se
Postat av: soffie

mmmm lät inte alls dumt.
Va trevligt du har det här!!!

2008-05-14 @ 19:46:29
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Beate

Mums, mums! Skippa chokladen. Ska du och Herr P äter båda två eller fryser du in, eller får Hundklubben en fin kaka igen av donatorn Mrs Bettan?
Kram
//Beate

2008-05-14 @ 20:37:44
Postat av: Berit

Kakorna har hamnat i frysen, som vanligt. Har inte bestämt vad jag ska göra med dem ännu. En kaka ska jag ha till nästa lördag i alla fall.
MrsBettan

2008-05-15 @ 09:31:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0