Torsdagshandling

Idag har gubbarna varit ute på promenad i solskenet. Vi, Nettan, Michaela, Nathalie, Leon och jag, passade på att åka och handla mat. Vi tog en tur till City Stormarknad, det är härligt att handla där tycker jag. Härligt undrar ni förstås, men det finns så stora ytor att röra sej på utan att behöva trängas med andra vilket gör att det är en fröjd att ta sej fram. Dessutom tycker jag att de har en bra köttdisk. Butiken är dessutom jättestor och allt finns där i alla möjliga fabrikat.

Efter handlingen tog vi en tur till Vällingby eftersom Nathalie skulle handla en bh. Tuttarna är inte så viktiga att de finns, det är bara det att kompisarna har börjat handla bh och då måste man hänga med. Eller hur. När vi kom dit kom vi ihåg att det var invigning av Vällingby C idag. Jättestora röda mattor fanns utlagda i centrum. Typiskt, men det var ju bestämt att vi skulle handla hennes bh så det var bara att försöka hitta en p-plats. Vi hade tur.
 
Efter Vällingby tog vi en tur till Ikea. Nu var det Michaela som ville ha en stor ram till sitt rum. Jag tycker inte att jag gör annat än är ute och kör bil hela dagarna sa Nettan. Jag förstår henne eftersom igår for hon också runt som en skottspole överallt.

Efter Ikea bar det hemåt i alla fall. Eftersom gubbarna satt hemma hos oss och åt lunch smög jag ner till nedervåningen och fortsatte att sticka på Leons tröja. Den måste ju bara bli klar. Har nu stickat framstycke och nästan hela bakstycket fick jag klart idag. Ikväll ska jag fortsätta med ärmar, så det ser lite ljust ut. Kanske jag hinner innan den blir för liten.

Nu har jag inte tid längre - ska fortsätta att sticka.

Kramar från MrsBettan

Kommentarer
Postat av: michis

Men vi älskar ju att handla mormor! Du och jag.

2008-03-27 @ 21:51:01
URL: http://michaelaslife.blogg.se
Postat av: Beate

Röda mattan alltså...mmmhhhh, har ni blivit kändisar... skämtar bara!
Hoppas gubbarna inte frös häcken av sig. Det var ju svinkallt ute men rask (??!) motion kanske gör susen där.
Skrattade gott åt bh-storyn. Finns det -A kupor :-).
Kram
//Beate

2008-03-27 @ 22:08:14
Postat av: Berit

Beate,
Du måste läsa Michis blogg. Hon förklarar det där med bh skitbra.
Kram

2008-03-27 @ 23:57:48
URL: http://mrsbettan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0