Kväll

Nu är det kväll i timmerkojan. Jag bara skojade.   I Kväll var vi och handlade väldigt sent, klockan sex, så jag var inte hemma förrän åtta. Men vad gör det egentligen, kul med lite omväxling.

Nu handlar det bara om mat alltså. Hade tänkt att till helgeb laga kroppkakor (jag älskar kroppkakor). De ska vara med kokt potatis och rökt sidfläsk med lök. Sen kokar jag dom. De är så jäkla goda att man kan äta ihjäl sej.

Sen i morgon (bra att jag nämnde det faktiskt eftersom jag glömt att ta fram köttet) jag går och hämtar det nu.
Kommer strax tillbaka.

Nu har jag tagit fram oxfilén. Jag hade tänkt mej oxfilé i tärningar  som steks häftigt och sen råstekt potatis. Sen tar man en äggula på oxfilén och det blir ju så jäkla gott alltså. Sen köpte Nettan och jag idag gröna minisparris som passar perfekt till. Det blir vår mat till middag i morron. På dan hade jag tänkt stekt prinskorv med äggröra, så jag hoppas att det passar herr P.

Nu dags för tandborstning och natti natti
MrsBettan

Kommentarer
Postat av: michis

Blä, kroppkakor. Men MUMS till oxfilé och rå stekt pot. Får man komma? :o)

2008-03-15 @ 09:57:40
URL: http://michaelaslife.blogg.se
Postat av: Beate

Gillar också kroppkakor skarpt (gammal hederlig husmanskost), duktigt att du lagar dem själv. Oxfilén med råstekt potatis är ju inte heller fel.
Det blir nog en indier för oss ikväll (trots varning om mögel i Basmati ris i tidningen idag), de kanske använder Jasmin ris, eller...?!!)
//Beate

2008-03-15 @ 12:28:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0