Kroppisar

Äntligen är kroppkakorna färdiga. Det är inte lätt att koka kroppkakor när man inte har en stor kastrull. Jag har fortfarande inte skaffat mej allt till min nya häll. Katrullen jag hade var lite liten så det tog lite tid. Men vad gör det egentligen, tid är ju det enda man har gott om i min ålder. Innan jag fixade kroppkakorna gjorde jag färdigt mina små minipizzor. De fick bli fyrkantiga denna gång, hade ingen lust att baka ut till små rundlar som jag brukar göra. Huvudsaken är väl att de smakar gott.

Jag såg att Beate också hade gjort kroppisar, öländska, men det gör inte jag, jag gör med kokt potatis som jag blandar med mjöl, ägg och salt och sen lägger jag en fyllning i med stekt lök och rökt sidfläsk som jag stekt i tärningar. Sen kokar jag kroppisarna i saltat vatten. De blir så jäkla goda. Idag fick jag över 30 st faktiskt. Det är ju lika bra att göra en hög när man ändå håller på. Sen stoppar jag in resten i frysen. Enar äte lingonsylt till och jag skirat smör.

Idag blev det ingen bakning som jag hade tänkt mej, så det får väl bli i morgon kanske om inget annat poppar upp.

Stor kram
MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Jag gjorde precis som du (eller nej det kan jag ju inte ha gjort då mina blev "lösa) fast med n råriven potatis också. Kunde ju ha frågat efter receptet innan, eller hur?! Ska klaga hos Tasteline :-)
//Beate

2008-03-17 @ 20:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0