Hittegods

En annan som är lite slö att skriva på dagen, får göra det på kvällen i stället. Efter frukost i morse påbörjade jag letandet efter mina formar. Kunde liksom inte släppa greppet om dom. Visste att jag inte hade kastat dom. Samtidigt kom jag att tänka på "var fan är glassmaskinen". Den har jag inte heller sett. Det är inte lätt för Enar att kasta saker för jag kommer ihåg vad jag har. För det mesta i alla fall.

Jag började leta på övervåningen efter formarna. Frågade Enar om han kastat dom. Jag har inte sett dom sa han. OK. Ner till nedervåningen och började öppna varenda skåp som finns där nere. Och överst, för mej ointaglig  hylla eftersom jag bara är 162 cm, ser jag något som liknar mina formar. Lite svårt att se eftersom ett stort plastskynke fanns där. Hur ska man ta sej dit upp utan stege? Jo, ropa på hr P förstås.

Var är du någonstans undrar ju han? Han hade ju ingen aning om var jag befann mej. Bakom plastskynket fanns mycket gott till mej. Mina bakformar till bröden, glassmaskinen, och en del del andra bakformar. Jiiihaaa. Dagen var räddad. Precis när jag höll på att fixa i ordning var allt skulle stå, började det plinga i mobilen också. Typiskt.
Snabbt upp. Det var Kappahl som ville lämna 25% på ett plagg. Jamen, det kanske man skulle göra idag.

Ringde Nettan och undrade om vi inte skulle ta en tur till Kappahl. Jag köpte ett par brallor där för ett par veckor sen som var så sköna, kan vara bra att ha ett par till. Sagt och gjort. Vi åkte tillsammans med Mickis och Leon (som sov som vanligt) och skulle handla. Inte sjutton hade Kappahl i Barkarby mina brallor precis. Fick bli två tunikor i stället. Inte så dumt. Gjorde dessutom ett bra kap, en hade kostat 250 spänn och var nedsatt till 99. Tackar som bjuder. Den andra fick jag 25% på.

Och sen vet ni vad jag gjorde. Jao, jag bakade förstås, igen. Jag måste bara ha min vaxholmslimpa. Den är så jäkla god. Den är gjord på filmjölk, sirap, anis, fänkål. pomeransskal, bikarbonat, bakpulver och rågsikt. Smeten blir en stor gegga bara. Man behöver inte jobba på bakbord med den, det går överhuvudtaget inte. Bara att gegga ner i avlånga brödformar. Åh, så jäkla goda alltså. Nu har jag gjort två stycken stora bamsar som jag bara älskar. En tunn skiva med ost på är helt suverän. Smask.

Sen har jag faktiskt latat mej ett tag. Tänkte sätta igång och baka syltkakor men sket i det rakt ut sagt. Det kanske blir i morgon. Måste se om det finns någon plats i frysen bara. Den börjar se jäkligt full ut. Jag köpte också en hel lax idag eftersom det var så bra pris. Den har jag rensat från alla ben och fryst in i lagom stora bitar.

Nu på kvällen satte jag i gång med att ordna till det i kylen., Jag har inte varit riktigt nöjd med hur jag har satt inredningen. Det visade sej att jag tydligen hade lite hjärnsläpp när jag satte in hyllorna på kylskåpsdörren. Fick flytta om ett par gånger innan det blev perfekt. Nu är jag nöjd och kan faktiskt gå och lägga mej.

Kramar MrsBettan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0