Tråkigt väder

Usch vad man blir slö när det är tråkigt väder, i alla fall jag. Eftersom min tvättmaskin började att jävlas med mej så försökte jag att ställa in mina program igen, men den vill inte alls med mej. Krillan får komma över och kika på den. Han är ju expert han.

Jag var lite nyttig igår ändå. Bakade min goda vaxholmslimpa, 2 st faktiskt eftersom jag hade filmjölk hemma. Det är nämligen filmjölk i limpan + sirap, rågsikt och en massa med kryddor. Dögod är den också tycker jag och Michis.

Sen gjorde jag en kaka att ta med till Monia på midsommarafton. Den är gjord av vispgrädde, creme fraiche, äggula, maränger och chokladsås. Den var ju så himla enkel att göra så jag får väl göra en kaka till att ta med mej som är lite med arbetad.

Idag ska hr P till optikern för synkontroll. Det var verkligen på tiden, jag har tjatat ett år ungefär. Då tänkte jag plantera om lite när han är borta.

MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Jag ska säga till Christer att han få ta en sväng förbi och pejla läget !



Jag ska leta fram dalslands-receptet och baka lite jag också tror jag. Kanske tom en fläta. Mums. För säkerhets skull om jag inte lyckas med d-receptet.



puss och kram

2008-06-17 @ 13:48:13
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Beate

Bakar ni på ni två!!! Det är/var nog mycket roligare än att gå upp 6:45 och palla sig til jobbet efter semestern där 120 sidor väntade på layout. Jobbade t o m över en hel halvtimme :o).

Kram Beate



PS Hoppas Rumänien vinner mot ett holländskt B-lag och att Italien och Frankrike delar på poängen och åker ur EM. DS

2008-06-17 @ 18:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0