Torsdag

Inte visste jag att det skulle bli så fint idag. Hela fm har det faktiskt varit sol fast lite kyligt förstås. Nu har vi nästan 15 grader så det är ingen sommarvärme precis. Lite mycket moln börjar tona upp sej på himlen, men inget regn i sikte.

Det var dagens väder. Vad göra idag då. Nettan är barnvakt till lilla Leon eftersom Mickis jobbar på Solen. Men det går jättebra säger Nettan, han är ju så snäll, ligger och jollrar för sej själv. Lillplutten. Vi ska väl åka iväg sen och göra lite veckoinköp när det gäller mat och då får förstås Leon också följa med.

Hr P är ute i trädgården och städar efter den enorma blåsten som var i förrgår. Hängen från ekarna samt massvis med grenar och löv ligger i trädgården. just nu har han städat framför garaget och gatan eftersom det såg så hemskt ut.

Nu ska vi åka och handla lite mat i alla fall. Nettan och Michis har inte bestämt vad de ska äta så det blir antagligen bara jag som handlar.

Igår gjorde jag en stor sjömansgryta så det blir mat till Nettans familj så slipper hon tänka på middag idag. Kan vara skönt för henne att slippa laga mat någon gång. Sjömangrytan är ju bara att värma eftersom den innehåller också potatis. Smaklig måltid.

MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Later gott. om du skickar over lite sjomansgryta sa "mejlar" jag lite typ gulasch i en lergryta med biff, farsk svamp, morotter med mera och en klick vit ost (tror jag att det var) till Hasselby. Skitgott var det i alla fall.

Kram

//Beate

2008-06-12 @ 16:49:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0