Midsommar

Igår var vi i Viggbyholm och firade midsommar med hr P brorsa med fru. Som vanligt hjälpte jag till genom att ta med mej lite pajer som önskades. Jag gjorde en stor paj med Västerbottensost samt ett par örtpajer med pamesanost i. Dessa hade Beate gillat vet jag. Jättesmarriga.

Sen hade jag gjort en svisstårta bestående av grädde, maränger och chokladsås som stod i frysen. Tyckte att den var så lätt så jag gjorde en stor jordgubbstårta, som man ska ha på midsommar. Förutom sockerkaksbottnar, 3 st, så var första lagret jordgubbslikör och jordgubbssylt, andra lagret bestod av vaniljkräm blandat med vispgrädde och sen dekorerad med grädde och jordgubbar för att sist och inte minst glaceras med röd vinbärsmarmelad.

Här är en bild på tårtan



Visst ser den smarrig ut. Den var faktiskt god också.

MrsBettan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0