Kväll

Hej alla nattugglor. visst är det härligt med blogg, man kan liksom inte sluta att skriva. Det är så jättekul.

Tänk vilken utveckling det har blivit. När jag växte upp fanns varken TV eller datorer, nu är det bara det som gäller, och det är ju skitkul, man kommer i kontakt med så många mänskor man inte har en aning om vilka det är, och vad gör det, huvudsaken är ju kontakten, det är ju det som är kul.

Vet ni som inte har varit med om att inte ha dator och mobil vad vi gjorde - jo vi spelade faktiskt en massa spel på kvällarna - och egentligen är det synd att inte göra det - det är jättekul - inte bara struntprat alltså. Det fanns en gemenskap som inte finns idag på samma sätt. Det var jättekul. Sen på sommaren var man alltid ute på idrottsplatsen och gjorde allt man kunde hitta på, löpning, stöta kula, hoppa höjdhopp och längdhopp m.m. På vintrarna var det skidor och skridskor, alla samlades på skridskobanan och jag som bodde alldeles intill Zinkensdamm kunde hemifrån spänna på mej mina skridskor och skydd för att bara ta mej över gatan till Zinken.

Det som var tråkigt är att man inte alltid hade råd att köpa ett glas med varm saft. Det låter kanske konstigt, men det var en höjdare att köpa ett glas varm apelsinsaft. Så himla gott alltså. Kostade 25 öre.

Värst var jag har blivit nostalgisk men jag bara kände för det. Ibland är det så härligt att tänka tillbaka på sin ungdom och alla härliga minnen man hade.

I morgon får jag väl berätta om något annat.

Sov gott MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Asse

Halloj där :D Självklar vet jag vem du är :)

Det är michis som designat min blog och även om jag är ung så fattar jag ingenting :P

Jag minns reklamen för några år sedan "Nu kan du både skicka och ta emot sms med nya nokia 3310" herre gud, nu kan man ju lyssna på musik i mobilen även surfa på näten!

Ha det bra

2008-06-02 @ 23:41:49
URL: http://adrenochrome.blogg.se/
Postat av: Beate

Håller 200% med dig. När vi var unga, vilket ju i och för sig var ett tag sedan, var det en höjdare att få färg-TV, eller en manuell skivspelare. Klart att mycket är bättre nu men jag ser fortfarande inte poängen med en mobiltelefon som gör allt annat än att ringa och ta emot samtal. Och kulramen då, skiffertavlan och alla roliga ej-plast leksaker. Ja, ja, man är väl gammal.

Soliga kramar

//Beate

2008-06-03 @ 08:41:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0