Fotboll Grekland-Sverige

Vilken match. Helt otroligt, Sverige spelade faktiskt riktigt bra, utom Ljungberg som vi tyckte gjorde bort sej ganska så mycket under matchen. Annars var ju spelarna skitbra. Fick in 2 mål mot Grekland. Här har vi tjoat hela kvällen och tyckt att det var toppen. Hade satt in en liten flaska mousserande vin i kylen för att fira Sverige-segern men hr P ska till tandhyggan i morron så vi tar väl vinet i morgon kväll i stället.

Idag på dan har vi haft besvär med ett rådjur som betade av alla våra knoppar på rosorna. Efter att hr P upptäckte rådjuret sprang den iväg. Sen på em när jag kom hem talade hr P om att den rensat alla våra rosenknoppar, jag gick ut på altan, och där var rådjuret igen för att se om någon knopp var bortglömd. Den strosade sen in i grannens rabatt så vi ringde och varnade. Hr P sprutade vatten på den så den sprang iväg. Sen kom den tillbaka igen för att sen försvinna.

Ikväll när matchen var klar visade det sej att den hade gått och lagt sej i vår trädgård. Hr P slängde en stor blyklump som jag hade tagit fram, men missade. Ner och hämtade upp den och kastade åter igen då den bara gått ett par steg, och missade.

Just nu luktar det brandrök ute men jag ser ingen rök så jag hoppas att allt är under kontroll.

Nu är det snart dags att sova.

Hurra, hurra för Sverige idag - fy sjutton vad vi är bra, MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Skaffa bossa, gor som Carolas ex-man, dvs skjut radjuret. Kop en stor gryta och gor radjurskalops eller na't sadant. Radjurssadel ar ju inte hel fel den heller.

Kram

Beate

2008-06-11 @ 10:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0