Filmtajm

Det var det som blev i kväll, morden i midsommar. Dagen gick åt att ta och plantera om en par blommor och vattna och den påföljd att dammsugaren fick tas fram och göra rent efter sej. Det tar sin lilla tid att vattna alla blommor.

Igår var Michis och jag iväg och köpte lite sommarblommor som jag planterade igår. Det var ett par härligt chockrosa pelargoner lite små marguriter och klockblommor (/kommer inte ihåg vad de heter) men de är härligt blå i färgen. Jag hittade ett par utmärkta stora bunkar att plantera dem i. Så nu är det så fint hemma.

Sen köpte jag också ett par nya blommor i vårt köksfönster eftersom två av dem jag hade förut var så stora så jag fick ta ned dem till nedervåningen. Allt växer ju så fantastiskt. 

Efter blominköpten åkte vi en sväng till elgigantan där jag inhandlade en radio med cd-spelare. Jag har letat efter en bnra länge nu eftersom jag inte har någon radio i köket och nu slog jag till. Härligt med lite musik igen i köket. Den smälter in bra tillsammans med kaklet.

Sen köpte jag också lite garn så jag har börjat att sticka en liten tröja till Leon. Det var inte meningen från början när jag steg in i garnaffören, men dn var så himla fin så jag var ju bara tvungen. Har faktiskt hunnit att sticka ett halvt bakstycke ikväll. Duktig idiot va. Leon kommer att bli jättefin i den.

Kram all bloggare MrsBettan  

Kommentarer
Postat av: Beate

Vilket härligt pensionärsliv du lever! Jag njuter med dig!

//Beate

2008-06-25 @ 10:23:59
Postat av: Nettan

Ska bli spännande och se resultatet !

2008-06-25 @ 10:38:18
URL: http://hasselby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0