Café Solen

Nettan och Leon skulle in till Solen idag så jag hängde med eftersom vi inte skulle åka förrän vid kvart i ett. Då hann jag med att städa hela övervåningen. Satte en jäkla fart efter att jag pratat med Nettan i morse, och tiden höll, jag hann med allt som jag hade tänkt. Härligt.

På t-banan upptäckte vi att det hade regnat bra i stan, men inte en endaste droppe hemma hos oss. Michis talade om att det t.o.m. hade haglat inne i stan.

Tog en caffe latte och en bit morotskaka på Solen som smakade härligt. Det var vår lunch alltså, duger gott och väl. Egentligen hade det räckt med fika men eftersom Nettan tog en bit kladdkaka fick ju inte jag vara sämre, eller hur. Mums, mums smakade det.

Sen hem igen med t-banan och hr P hämtade mej vid ändhållplatsen. Hr P höll på att städa växthuset och jag satte fart med att dammsuga nedervåningen. Hann faktiskt också med att damma så nu är det klart där nere också. Pust, pust, det var full fart för att få det klart.

Just nu tittat hr P på sitt barnprogram, discovery channel, som handlar om bilar. Det brukar pågå en timme fram till matchen och perfekt läge att vara inne på bloggen.

Eftersom det är fredag idag har vi faktiskt också fått varsin drink i nypan, inte dumt med fredagar. Dumt egentligen när man numera är ledig då kan det vara fredag varje dag, men det är ju inte roligt, vi håller fortfarande på traditionen att fredag är något extra och kommer fortsätta med det.

I morse förresten mitt under städningen rusar hr P in och säger att jag måste komma ut. Trodde naturligtvis att rådjuret var här igen och stängde av dammsugaren och tog kameran med mej. Det var ju inget rådjur, han ville bara att jag skulle ta några fina kort av trädgården när den blommar så fint just nu, framförallt pionerna.

Vid nästa tillfälle ska jag sätta in några av bilderna jag tog.

Tills dess ha en härlig fredag för det ska vi ha MrsBettan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0