VÄRME

Vilken värme, inte klokt egentligen. Ena dagen knappt femton grader och nästa nära trettio (tror jag eftersom det redan nu är så hett). Beate tyckte jag skulle lägga mej i en baden-badenstol med en drink i handen. Då har hon inte varit ute på vår altan i värmen, det fläktar inte ens i dag. Jag blev jättevarm bara att vara ute och vattna tomaterna. De är dessutom skyhöga nu. Jag går ut förresten och tar ett kort så ni kan få se hur stora dessa små ynkliga plantor som vi köpte från början har blivit.

Jag är strax tillbaka.

Här kommer bilden



Vi har alltså 4 plantor med tomater stora som sjutton, ja ni ser själva.

Nu ska jag ut och vattna mina pelargoner i trappan så de blir glada också.

Kram MrsBettan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0