Vad har hänt

på de här dagarna då jag inte varit inne och bloggat. Jo, i torsdags hade vi lite fest i Nettans trädgård. Gubbarna hade ju lovat att taket skulle vara klart redan i onsdags, men det var det ju inte, och jag hade tagit fram räkor så vi tog festen på torsdag även om det inte var klart. Ett litet avbrott som smakade bra för alla. Sen på fredag var vi iväg och handlade mat och Leon fick två sprutor på BVC. Mot vad var det ingen som visste.

Idag lördag åkte hr P som vanligt över till Nettan och jag latade mej också som vanligt. Hade lust att baka och kom inte på vad jag ville baka. Nettan fick hem en del kaffebröd tidigare som jag bakat så nu var det dags att ladda upp lite till. Hittade ett jättelätt recept (börjar jag bli lat) som var bara att röra ihop och sen hälla över blåbär och mandelspån. Det passade mej perfekt. Jag hade ju köpt färska blåbär, jättestora, så det var bara att sätta igång.

Hr P var väl hemma från Nettan vid halv sju-tiden. Ut och klippa gräsmattorna och sen tog vi varsin stekt brödskiva med nystekta kantareller. Smaskens. Hr P tyckte det räckte och ville inte ha någon mer middag. Tack för det. Jag hade annars rört vitlökssmör eftersom jag tänkt mej att vi skulle ha en bit oxfilé med vitlökssmör och klyftpotatis.

Vi tog i stället lite färska jordgubbar med socker och grädde. Inte fel det heller. Smakade smaskigt.

Här kommer lite bilder från dagarna:

   

Sov gott MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Du får väl komma hit imorgon och få en stor god kaffe latte tillsammans med din kaka - om vi får smaka. ha, ha !



puss på dig

2008-07-19 @ 23:27:42
URL: http://hasselby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0