Symaskin

Beate visste inte att jag hade en symaskin. Jag köpte 1965 en symaskin på avbetalning och den har jag fortfarande kvar. Saker man köpte på 60-talet går tydligen aldrig sönder. Den är dötung men jag har kvar allting som tillhör den även väskan som den ligger i, det är rena styrketräningen att ta fram den och sätta den på plats. Den har även brodyrsömnad kan ni tänka er.

Jag får väl ta ett kort av mina servetter som jag sytt idag. Går in och fotar lite nu och är strax tillbaka.

Så här blev de, jag sydde 8 stycken och har tyg kvar så Nettan kommer att få 6 st.



Fina va - det kan vara kul att ha dem till sommaren tyckte jag.

Sov gott nu alla bloggare, i morgon ska jag fortsätta att sy. Kramis MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Att den är tung kan jag intyga.

Det var ett hel..... när jag bodde hemma och skulle sy något och försöka få upp den där på bordet. Ha, ha !

2008-07-15 @ 23:41:29
URL: http://hasselby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0