Söndag

Det blev ju sol idag i alla fall. Härligt. Hr P har som vanligt åkt till Nettan och fortsätter på bygget av altan. Jag själv har bakat en hallonpaj. Den såg så smaskig ut på bilden så jag var bara tvungen. Passar på när inte gubben är hemma. Det är ju kul att baka. Sen ska vi nästa vecka, antagligen blir det onsdag, åka till Väddö och hälsa på Monia och Kjell, och då har jag lovat ha med mej lite bakverk, därför är det ju bra att starta redan nu. Nettan med familj provsmakar och sen kan man göra något och ta med sej. Hallonpajen är precis klar så den kan jag inte ta med mej idag, får bli i morgon. Däremot skickade jag med hr P blåbärsrutorna som jag gjorde igår.

Nu ska jag in och packa ner lite kött till lunch eftersom Nettan inte hade något speciellt hemma. Här finns det lite av varje att välja på. Det får bli benfri kotlett. Det går ju dessutom fort att steka.

Nu ska ni få se min hallonpaj. Den doftar underbart ska jag säga.



MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Mmmmmmhhhh, man känner nästan doften genom datorn. Duktig tjej!!

//Beate

2008-07-20 @ 13:36:48
Postat av: Nettan

MMMMMMM !

Kan inte säga annat än samma sak som Beate.

Ja, jag hade ju inte planerat nån lunch så det var jättegulligt att du hade nått hemma.

Dessutom som jag var uppe så sent inatt så pallade jag liksom inte riktigt att tänka på mat när klockan började närma sig lunch ! Ha, ha !



kram

2008-07-20 @ 18:42:06
URL: http://hasselby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0