Solen lyser idag igen

Härligt, vilket helt underbart väder. Jag älskar bara det när det är sol och värme. Inte för att jag sitter i solen och steker mej, det gör jag aldrig, men jag njuter av värmen i skuggan. Jag kommer aldrig att få cancer av solen eftersom jag alltid håller mej i skuggan. Gillar inte att bli svettig och har dessutom inte ro att ligga och sola. Måste alltid ha något att göra.

Som idag t.ex. Igår var jag och handlade lite rödvit-rutigt tyg. Hade sett i en tidning att de gjort servetter som jag tyckte såg så trevligt ut. Jag har ju bara enfärgade linneservetter, det jag köpte var egyptisk bomull. Så i em var jag flitig och har sytt åtta stycken. Köpte så mycket tyg så i morgon ska jag fortsätta att göra sex stycken till nettan också. Sen har jag lite tyg över som jag får se vad jag ska göra med. Har inte bestämt mej ännu.

Symaskinen står framme så i morgon kan jag också sy svarta påslakan och underlakan till Leon. Michis har ju önskat sej det, och svart tyg finns hemma så det är bara att sätta fart. Nettan har lovat ge mej måtten.

Ikväll blir det sång igen. Det du Beate, får se om det blir en Taube så hr P stämmer upp. Ha. ha. Nu ska jag in och skala potatis så den bara är att sätta på efter allsången.

Pussar och kramar MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Ska genast gå upp och ta måtten !!!!



kram

2008-07-15 @ 19:59:19
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Beate

Duktig tjej. Sy kan du också. Finns det nå't du inte kan egentligen. Visste inte heller att du hade symaskin. Hade en också men sålde den. Gissa varför, ha, ha. Du lägger väl upp bilder på servetterna!!! Låt Herr P stämmer upp som uppvärmning till Barnaby!!!

//Beate

2008-07-15 @ 20:04:24
Postat av: Nettan

Mått : madrassen är 60 x 120 cm.

Tittade runt och fick dom här måtten som finns ute i affären :



Lakan : 120 x 150

Påslakan : 70 x 100

Örngtt : 40 x 45



Så nu är det bara att sätta igång !



p & k

2008-07-15 @ 20:38:13
URL: http://hasselby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0