Pytt-i-panna

Pytt-i-pannan blev supergod. Det var inte dumt med revbensspjäll och rostas alltså. Hr P åt riktigt duktigt fast han var trött och hade ont i ryggen efter dagens målning. Han var inte hemma förrän kl halv åtta i kväll, men då hade de grundmålat allt. Det behövs nämligen tolv timmar för grundfärgen att torka.

I morgon, vad händer då? Jo, fortsatt målningsarbete, så det tar väl hela dagen det också.

Och vad ska jag då göra, jo, det är ju torsdag och då brukar vi åka och veckohandla, så även i morron.

Och vad händer nu då?, jo , eftersom jag har varit duktig och varit uppe sen klockan sex i morse så tänkte jag faktiskt hoppa ner i sängen.

Så god natt alla kompisbloggare MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

I den här värmen lär Herr P nog bli rejält svettig idag. Stackarn!!! Ge honom lite Ipren mot värken i ryggen!

Om jag vore dig så skulle jag lägga mig i Baden Baden med en drink och njuta av de få solstrålar vi får här hemma i Sverige.

//Beate

2008-07-10 @ 08:10:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0