Lördag

Ännu en dag med strålande sol. De sa på tv i morse att det skulle bli 20 grader, men det hade vi ju redan klockan 9, så jag fattar ingenting. På fm åkte hr P iväg igen till Krillan för att fortsätta med altanbygget. Igår när han kom hem var han skittrött och det syntes verkligen. Han såg helsliten ut. Michis ringde och undrade om jag inte kunde skjutsa dom till Vällingby. Självklart. Passade samtidigt på att fixa lätt lunch idag till gubbarna och Nathis. Det fick bli fiskbullar och potatis. La i folieformar så det bara va att sätta in i ugnen för dom.

Efter skjutsen till Vällingby åkte jag till affären och handlade lite kyckling och grönsaker så jag kunde göra en kycklingpaj om nu hr P ska dit igen i morgon. Det blev så mycket kyckling när jag hade rensat att det blev 3 pajer. Jag köpte ju i och för sej 1 hel grillad kyckling samt 4 lårben och då blir det ju mycket. Jag hade tänkt att själv knapra på 2 st lår men det struntade jag i. Inte ens en smakbit tog jag.

Mitt i allt skärande av purjolök, paprika m.m. så kom Pelle. En kompis till oss som var ute och skulle köpa en gräsklippare och eftersom han var i Barkarby passade han på att hälsa på. Precis när han skulle gå kom hr P hem, lägligt. Jag fortsatte med pajerna och gräddade 1 klart sen åkte jag och hämtade tjejerna i Vällingby.

Nu är jag hemma igen och satt in de återstående 2 pajerna. Har också passat på att ta några fina kort i trädgården på våra liljor. Jag bara älskar liljor och de finns ju i så fina färger dessutom, vad sägs om dessa

      

Den blå tror jag heter Afrikas blå lilja. Den är jättevacker.
Kramar MrsBettan


Kommentarer
Postat av: Beate

Suveränt fina kort. Michis börjar få konkurrens av sin mormor, tycker jag.

//Beate

2008-07-05 @ 18:11:35
Postat av: Nettan

Gulle dig som föder våra gubbar medans en annan står och jobbar på utställningen.



Puss på dig morsan min

2008-07-05 @ 20:18:16
URL: http://hasselby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0