Gamla saker

Jag talade ju om att min symaskin inhandlades 1965 och är fortfarande still going strong alltså. Aldrig något fel på den. Jag handlade samma år en elvisp och den håller forfarande. Det måste var något visst med 60-talet eftersom prylarna inte går sönder, eller hur.

Jag kommer ihåg när min mor berättade när det kom nylonstrumpor  till Sverige, kommer inte ihåg vilket år det var,1930-talet kanske. men hon talade om att det gick inte hål på dem, kunde ha dem hur länge som helst. Sen slutade de att tillverka dessa nylonstrumpor och det kan man ju förstå eftersom de inte gick sönder. Häftigt va.

Nä, nu är det sängdags även för mej.
Suss gott MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Ha, ha !

Du är inte riktigt klok.



Puss och kram på dig - vi syns imorgon.

Vad vi nu ska äta för lunch - ha, ha !

Det ordnar sig nog ändå.



2008-07-15 @ 23:42:35
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Beate

Du slutar aldrig att förvåna!!! Snyggt! Å visst håller gamla grejer bäst. Har också en elvisp från 70-talet dock, och den är det heller inget fel på.

//Beate

2008-07-16 @ 08:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0