Äntligen FREEDAG

Ska jag säga som är ledig varje dag, men för mej känns fredagar fortfarande härliga. I morse gjorde jag helt klart Leons lilla tröja med knapphål och två knappar så nu är allt klart.

Nettan åkte iväg i morse vid 8-tiden med Leon till Älvsjö-mässan för att kolla att hundar. Jag lovade att fixa lunch till gubbarna. Kokade potatis och värme sås som jag redan hade färdig och sen skar jag upp lite helstekt fläskkarré som jag la i folieformar. Bara att stoppa in i ugnen att värma. Nathalie fanns ju hemma också och jag tror inte att hon hade gillat fläskkarrén eftersom det är en del fett på. Vad skulle jag hitta på då ? Jamen, du är ju knäpp mrsBettan, det bästa hon vet är ju pannkakor. Jag tog och blandade till en sats och stekte små gulliga plättar åt henne. Det blev jättemånga så det räcker nog till två mål. Jag ringde och kollade så att hon var hemma och det var hon, dessutom blev hon glad när jag hade fixat plättar åt henne.

Sen hem igen och bara lata sej. Det är ju så varmt att det inte går att vara ute. Till lunch till mej själv gjorde jag en macka med rostbiff och rödbetssallad och drack upp nästan en hel liter mjölk. Jag brukar inte dricka mjölk, men när jag gör det, en gång i halvåret, finns det liksom inget stopp, då dricker jag upp det som finns i mjölkpaketet. Sen ska mjölken också vara jättekall då är den som smarrigast.

Har sen bara suttit och bläddrat i en del tidningar. Nu senare på em ska vi åka iväg till Saltsjöbaden hr P och jag. Våra vänner som för över 2 år fick en ballongfärd av oss har fortfarande inte fått åka. Alltid har det varit något problem som gjort att det blivit inställt. Nu håller vi tummarna att de kommer iväg vid halv sju ikväll. Det är därför vi ska åka till Saltsjöbaden, vi ska fota deras uppstigning. Bara det inte blåser FÖR MYCKET så de inte går upp för det. Ska gå in och kolla vad SMHI har för noteringar om vindstyrkan.

Ha en härlig och skön fredag MrsBettan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0