Skitdag

Det var väl ett förbaskat regnande idag. Men eftersom det ska bli finare i slutet av veckan så får man står ut med det också. Säkert är det jättebra för alla växter i trädgården att det kommer lite fint regn. Våra krokusar har så smått börjat att slå ut, och det är väl ungefär en månad för tidigt, men det är fint. Sen har vi julrosorna också som är jättevackra i trädgården. Man njuter även om det regnar.

Idag var brollan (Enars brolla alltså) här och kikade på vad han kunde ha gjort för fel med elen. I lördags gick det ju inte att använda spisplattan samtidigt som ugnen var på. Efter mycket krypande på golvet för Kjell kunde vi bara konstatera, eller han, att allt var draget rätt. Vi kollade genom att sätta på både spis och ugn idag, och det funkade. Visst kan man bli med ......barn. Man får ju inte skriva så som jag tänkte så jag hoppar över de 5 första bokstäverna.

Sen åkte Nettan och jag iväg till affären och handlade lite. Jag har köpt så jag kan göra pajer om jag känner för det. Har man inte saker till pajerna hemma blir man ju vansinnig. Passade på också att gå in på Plantagen och handla lite blommor till köksfönstret. Jag hade tydligen slängt iväg de som jag hade där tidigare. Var antagligen trött på dom.

Och vad tror ni att jag har ägnat mej åt sen ? - jo städning förstås. Fy sjutton vad tråkigt det är att städa. Det värsta är att allt som inte behövs på övervåningen åker ner till nedervåningen och hur kul ska det bli att städa där. Man kan ju inte gräva ett hål i marken precis och stoppa ner skiten. Egentligen är det inte skit - men jag har alltid så mycket grejer på gång, det är stickning, virkning, sy lakan och täcke till Mickis lilla Leon, sy en sak till Nettan, göra halsband och örhängen, spara recept - klistra in och spara i pärmar och det jag helst nu vill börja med är målning med oljefärger. Det verkar som om jag aldrig kommer igång med det.

Sen har jag också ett helt växthus med pelargonier som måste klippas ned. Dessutom vill Nettan ha skott så jag köpte köpte såjord i dag när jag handlade blommor. Varför är dygnet bara 24 timmar? Och vad sjutton behöver man så mycket sömn för. Jag har alltid fått höra att när man blir äldre behöver man inte så mycket sömn - men när inträffar det där äldre egentligen. Jag sover ju som en stock - särskilt på morron. Vaknar alltid på natten mellan 2 och 4 och är pigg och vaken men då är det ju mörkt. Ska banne mej gå upp i natt och kolla hur länge man kan vara vaken. Hittar väl alltid på något.

Nu ska jag in och laga lite middag. Vi hörs antagligen igen i kväll.
Kramar från MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Ha, ha !
Undrar om du går upp i natt.
Det tror inte jag !
Men det lär jag få höra imorgon.

2008-02-27 @ 08:41:22
URL: http://hasselby.blogg.se
Postat av: Beate

Jag säger bara: Vad var det ja sa!
Kram
Beate

2008-02-27 @ 08:49:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0