Recept på chili- och majspaj

Här kommer ingredienserna till guckan i pajen:
1/2 gul lök hackad
350 g blandfärs eller köttfärs
smör till stekning
2 vitlöksklyftor - pressade
salt och vitpeppar
1 krm cayennepeppar
1 krm spiskummin
1 dl krossade tomater
2 msk chilisås
1 dl majskorn
2 avokador i tärningar
1 dl creme fraiche

Bryn färsen tillsammans med löken, tillsätt vitlöken och smaka av med salt och peppar. Tillsätt cayennepeppar,spiskummin och krossade tomater samt chilisås. Låt småputtra 15 min.

Rör ner majsen och låt svalna. Tillsätt avokadon och creme fraiche.

Vilken underbar röra att ha till pasta - den är ljuvlig och dessutom skitlätt att göra.

Vill du göra pajer är det bara att göra en pajdeg och fördela i muffinsformar, hälla i röran ovan och sen strö riven ost ovanpå. Sjuss in i ugnen 200 grader i 25 minuter. Det blir 12 st stora muffinsformar.

MrsBettan


Kommentarer
Postat av: Beate

Cool idé med muffins formarna, det har jag aldrig tänkt på. Börjar se pajer med andra ögon och i en annan form nu. Och hur gör man pajdeg då? Får jag skippa majskornen?!!!
//Beate

2008-02-27 @ 23:16:27
Postat av: Nettan

Jag kan garantera att gukkan är god, och självklart kan du strunta i majskornen Beate. Du kan ju faktiskt ha i vad du tycker om.

2008-02-28 @ 08:08:01
URL: http://hasselby.blogg.se
Postat av: Malin

Mm låter smarrigt. Det här måste provas!

// Kram Malin

2008-03-04 @ 23:49:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0