Nästan klart i köket igen

Det det ju aldrig slut. Det är ett evigt plockande med grejer varje dag. Idag har jag försökt få någon ordning på alla köksredskap, typ vispar och sånt. I mitt tidigare kök hade jag nämligen 5 lådor som var fulla med allt från himmel och jord. Och vad finns nu ? Jo, EN stor låda. Från början fanns det dessutom ingen inredning, typ fack i den. Facken som Puustelli hade var inte så långa så det var ingen idé att beställa. Köpte en låda på vinst och förvåg på Ikea och efter att Enar kapade lite här och där så är den på plats. Fick lägga en hög med redskap till Nettan också eftersom allt kunde jag inte ta reda på. Jag lastar över allt som inte får rum hos oss till Nettan.

Sen har jag fortsatt att fixa till städavdelningen. Vi har ett stort skåp med avfallshantering och sen en del hinkar och byttor som man kan ha städattiraljer i. Det har jag också fått klart. Skönt. Passade på att kasta en hel del skit som man tidigare inte visste att man hade. Vårt tidigare skåp var så jäkla dumt - ett hörnskåp som man var tvungen att krypa in i för att se vad som fanns. Upptäckte att jag hade säkert 10 diskborstar som var oanvända. För att inte tala om alla disktrasor. Behöver inte köpa sånt på ett tag.

Igår kväll kånkade vi in bordet och bänken med tv´n och allt till köket så i morse kunde vi återigen njuta av vår frukost i köket. Underbart. Sen testade vi också nya ismaskinen - firade med en wirrepinne. Inte dumt. Det börjar så sakteliga bli klart, men dety finns fortfarande kartonger kvar att packa upp. Får fortsätta i morgon. Ikväll är det lördag och idag ska vi faktiskt ha anka till middag. Jag har riktigt längat efter det så på dagen idag har jag kikat på ugnsbeskrivningen för att kolla så jag gör rätt.

Sitter jag inte och njuter för länge ikväll går jag säkert in igen och lämnar en liten kommentar till den förhoppningsvis goda maten. Förresten så blir det färska hallon till efterrätt.

Ha en trevlig lördag för det ska vi ha - på återseende
MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Skrattar gott... som vanligt!!! Kan verkligen visualisera Enars min: Han som alltid tyckt att "om man köper nå't nytt så måste man slänga nå't gammal först, annars får det liksom inte plats. God bless him!!!
Puss
Beate

2008-02-24 @ 00:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0