Leon

På fm kom Berndt och Gunilla in och kikade på köket. Berndt glömde sina byxor när han var här och fixade fläkten. Eftersom den nya spishällen har fått ny plats i vårt kök nämligen i ett hörn måste även en ny kökfläkt installeras. Och vad kan hända då? Jo, hålet till taket kom mitt i en takstol, och hur kul är det på en skala 1-10. Hur sjutton kunde jag vara så dum att jag ville flytta spisen? Varför ska man annars ha nytt kök! Lite förändringar måste ju göras. Snickar-Berndt löste förstås vårt stora problem. Han hade sen så bråttom hem att han glömde att byta om till sina vanliga byxor, åkte hem i snickarbyxorna, och kvar blev alltså de som han hämtade idag.

Efter att Berndt och Gunilla åkt hem tog jag en tur till affären och handlade upp mej på lite smör ifall jag får lust att baka. Har jag då inte smör hemma blir jag lätt vansinning. Mickis behövde Panodil brus så det handlade jag samtidigt och var över en sväng till bebisen Leon. Nettan bytte bajsbjöjan och sen hade han inte ätit färdigt så jag fick ta hand om nappflaskan och mata. Om ni visste vad gulligt det var. Sitta med sitt barnbarnsbarn och gosa medan han åt. Det går faktiskt inte att beskriva vilken lycka det var. Först så var han inte så glad, men när maten kom blev han glad igen och snuttade för fullt upp nästan allt som var kvar. Någon rap var det inte tal om, han var dödstrött. Lilla Leon så fin du är.

Från en jättestolt mormorsmor som älskar Leon.


Kommentarer
Postat av: Beate

Kan föreställa mig hur mysigt du har haft det med Leon. Det är ju inte så ofta man får mata sitt barnbarnsbarn... bara att få vara med om en så'n sak.
Vad gäller köksfläkten så kan jag bara med ett stort skratt säga: typisk tjej, det kunde ha varit jag. Vi drar visserligen ned ryktet på alla kvinnliga civilingenjörer, men det bjuder vi på, eller hur?!
Kram
//Beate

2008-02-22 @ 22:02:39
Postat av: Nettan

Det såg lite löjligt ut i början.
Du har tappat stinget ! Ha ha !
Men sen när du kom igen så var du duktig lilla mamma/mormor/gammelmormor !!!!

Love you 4 ever

2008-02-22 @ 23:04:31
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Nettan

Se mitt inlägg "Buzzador !

2008-02-22 @ 23:29:32
URL: http://hasselby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0