Köket

Det blev inge skriva igår. Vet inte vad jag höll på med men klockan bara rann iväg kan man säga och ändå gick jag inte och la mej förrän klockan ett. På dagen var jag iväg till tandhyggan inne i stan. Nettan var som vanligt bussig och skjutsade mej till t-banan eftersom Kjell och Enar höll på med sista golvläggningen i hallen av ekgolvet. Resten fram till ytterdörren ska bli något annat. Min gamla tandhyggis har gått i pension så jag skulle ha någon som hette Lena men kom in till en som hette Ewa. Tydligen hade inte Lena kommit så Ewa hade fått platsen i stället. Skit samma. Hon var trevlig och bra så allt var OK. Efter en timme hos tandhyggan var det hem igen. Inte kunde Enar hämta mej vid t-banan heller så Nettan fick som vanligt ställa upp och hämta sin gamla morsa. Hon får säkert en stjärna i himlen. Rörmokar-Pelle var hemma hos oss och fixade den nya vattendragningen eftersom vi flyttat diskhon samt dragning fram till frysen som det ska klirra isbitar från sen. Pelle passade på att rensa avloppet också och det luktade som bara f-n i köket. Samtidigt som de rensade ringde Sigvard och snattrade, och jag hörde inte ett skit vad han sa, han som dessutom pratar jättehögt. Var tvungen att gå utanför huset för att höra något. Pelle tutade hemåt och sen fick vi lite middag av mej. Det funkar förvånansvärt bra att fixa maten på en kokplatta, det hade jag ju aldrig drömt om. På kvällen var jag bara tvungen att se på den första sändningen av melodifestivalen eftersom jag missade den, och den slutade vid ett.
Idag ska vårt nya kök levereras så vi går i väntans tider. Kul va. Det är inte bara Mickis som går i väntans tider. På morron nu har Enar målat kökstaket så det är klart. Det tog en halv förmiddag, tyckte jag, att maska av för honom, så att det inte stänker på tapeter och Beates tavlor i köket. Men nu hör jag att han river bort täckmaterialet så då förmodar jag att han är klar. Nu kan dom komma med köket tycker jag. Sen ska jag åka iväg till Bageriet med de smarriga bakverken coh köpa semlor. Enar sa till Pelle att komma efter två för att få fika och semla och de måste ju ha världens bästa semlor på detta bageri.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Du som är så duktig på att skriva i vanliga fall så det är lättläst.
Tryck på enter lite då och då så det inte blir så ihoptryckt. Det blir så jobbigt att läsa då !

Hoppas semlorna är goda !

Kramizar

2008-02-12 @ 11:22:28
URL: http://hasselby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0