Kök

Inte blev det något kök färdigt idag precis. Aldrig som man har tänkt sej. Kjell kom också och fixade mikran plus lite annat elektriskt som inte har fungerat på ett tag. Det var alltid något. I morgon kommer montören som vanligt klockan 7 på morron. Det är ju okristligt att behöva gå upp så jäkla tidigt. Jag som har börjat vänja mej vid sena tider numera. Det är ju som skönast på morron att sova, jag riktigt njuter. Trodde faktiskt aldrig att jag var en sån sjusovare, men redan första dagen efter min pensionering rättade jag snabbt in mej i ledet och njöt av sena mornar.

Sen har jag faktiskt varit lite duktig idag. Började att städa badrummet. Så allt som finns i badrummet har rengjorts och jag känner mej helt nöjd med det. En riktig vårstädning har det blivit, allt är rent och fräscht så man kan faktiskt njuta. Det har faktiskt tagit nästan hela dagen att fixa till med avbrott för lite lunch bestående av en macka. Enar och Kjell smaskade i sej hamburgare och pommes och det kände jag definitivt inte för. Bara kände hur fettet dröp. Bläh. ibland är det faktiskt gott, men en sån maffig lunch var mer än jag hade klarat av.

På em var Enar iväg och köpte lite lister och en lampa och kom dessutom hem med semlor och då kände jag bara att vilken tur att jag inte käkade deras lunch. Semlan fick bli som en middag för oss vilket var toppen, då slapp jag laga något. Börjar jag bli lat, eller? Det är så jäkla bökigt att diska efter maten så tack för semlan Enar.

I morgon får jag väl börja kolla hur allting funkar eftersom det är nya vitvaror överallt. Spishällen har touchkontroller och kan tydligen värmas upp jäkligt snabbt om man vill, men jag får kolla igenom vad det står så jag inte gör bort mej. Sen har jag ny diskmaskin som också får kollas liksom ugn och mikra med grill. Men det ska väl fixas det också. Ska bli jätteskönt att kunna lag mat som vanligt.

I morgon ska även Pelle-röris komma och fixa våra vvs-arbeten. Han skulle ju komma i helgen men det gick inte eftersom vi inte hade fått en kran. Kranen kommer i morgon och konstigt nog kommer det två stycken !! Försäljaren till vårt kök ringde och talade om att vi inte ska öppna det första paketet som kommer utan vänta till han själv kommer med en kran. Vet inte om det har blivit fel, men han kommer i morgon em har har med sej vår rätta kran i alla fall. Sen kommer Pelle på kvällen och fixar resten så vi kan köra diskmaskin, få vatten både rinnande och till vår nya ismaskin. Jiihaa. Toppen, ska det äntligen bli på plats.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Åh, då är det dax för en ny titt nu då.
Utan en massa kartonger överallt i köket.

Kramiz

2008-02-18 @ 23:48:59
URL: http://hasselby.blogg.se
Postat av: Beate

Om du känner för fler vårstädningar så kan jag rekommendera en viss adress i Täby!!!
Kul med det nya köket!!! Det är du verkligen värd, matlagning är ju faktiskt din största hobby.
Åter till jobbet nu.
//Beate

2008-02-19 @ 10:33:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0