Kakelsättning

Ja men, det kunde ju inte ha börjat sämre. Vi hade blivit lovad att den som satte upp vårt kakel i badrummet skulle komma idag och kakla vårt kök.Och vad händer!! Inte kommer han utan en helt annan person som dessutom börjar att sätta kaklet helt fel. Inga kakelkryss mot granitskivan utan direkt på. Som tur var är Enar uppmärksam och talade om att han inte kunde göra så, kakelkryss mot plattan tack. 

Sen har det fortsatt så här hela dagen. Enar har stått i köket och kollat att han har gjort rätt. Dessutom hade han inga verkt yg med sej så Enar har farit upp och ner som en skållat råtta i förrådet och hämtat verktyg och t.o.m. verktygsbänken så han hade lite att arbeta till.
 
Jag kommer då med frågan, hur går det ? Vete fan sa Enar, Men skärper han inte till sej så åker han ut. Jag hörde hur han pratade hela tiden med honom och sa, ta det lugnt, ta det lugnt, ta det lugnt, inte så bråttom. Enar blev i alla fall hyfsat nöjd när det var klart.

Nu återstår fogningen, limmet Enar köpte ska sitta tre dagar innan det fogas. Skitsnack sa både Nettan och Mickis, vi har ju sett på Byggstart eller vad det heter och där fogar de direkt. Det var bara det att här stod det på påsen att det tog tre dagar. Sorry. Fattar inte varför han köpte sånt lim ?

I alla fall har jag handlat lite mat, men mest ingredienser till att göra lite smarriga kakor, typ chokladmoussetårta och italiensk kaka och lite parmesanpajer. Får se vad jag hinner med i morgon.

I vårt hörn vid spishällen har vi idag kaklat upp en platå. Enar var stor motståndare till det från början men han snickrade i alla fall en låda som tog honom över fem timmar att göra. Idag när den är kaklad och står där, tycker han den är helt outstanding. Kul va. Man känner att man kan klappa sej för bröstet lite i alla fall.

Eftersom jag varit uppe så fruktansvärt tidiigt idag börjar jag faktiskt bli lite trött, länge sen sist - så god natt alla som tittar på min blogg och drom skönt från MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Ni e så duktiga !
Idag (fredag) sätter vi oss framför datorn tillsammans och jag går igenom hur man sätter in en bild !

Kram på dig morsan

2008-02-29 @ 08:17:16
URL: http://hasselby.blogg.se
Postat av: Beate

Tack Nettan... för att du hjälper Berit med att sätta in en bild.... massvis med bilder hoppas jag. Enars platå (??!) ska vara med.
//Beate

2008-02-29 @ 08:33:04
Postat av: visomvie

Fick lust att baka nu.

2008-03-01 @ 12:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0