Enar i arbete

Hejsan svejsan igen.
Jag har fått fart på gubben ikväll. Inte dåligt va. Han hade knappt tid att äta middag, jobbar som en galning nere i verkstaden. Det var ett tag sen jag såg honom så ivrig på att göra något klart. Det är nämligen så att jag har ju numera min spishäll i ett hörn och då tycker jag själva hörnan blir så tom så jag vill ha en upphöjning där.

Tydligen så var Enar helt med mej om den saken (konstigt nog) så idag har han snickrat en låda - och håller fortfarande på faktiskt eftersom jag hör hur maskinen är igång där nere. Antagligen håller han på att putsa på den. Han är nämligen en liten putsbög om man säger så. Kul att han engagerar sej så i en sak som jag kom på. Kan vara att han tyckte det var en kul idé också.

Så här mycket har han inte jobbat på länge kan jag tala om. Den lilla biten har han nu hållt på med i över 5 timmar. Den ska kaklas sen och det kommer bli skitfint tror jag.

På torsdag. höll på att skrivs trosdag, ja ja, så det kan bli. I alla fall var det meningen att Enar skulle ut på gubbpromis och Bettan och jag skulle träffas. Kom på idén att Bettan kunde ju komma hit och efter deras promis och vår shopping skulle vi äta en bättre lunch tillsammans. Men precis när vi hade bestämt det ringer kakelsättaren och säger att han kommer på torsdag, och han kommer ju först faktiskt. Så nu har vi skjutit på lunchen till tisdag nästa vecka.

Och det bästa av allt - jag vet precis vad jag ska bjuda på. Fick tips av Nettan faktiskt. Vi hittade ett recept på City Stormarknad som lät så gott och det var meningen att vi båda skulle ha det i helgen och för oss båda så lagade ingen av oss rätten. Det var med fläskfilé. Nettan lagade rätten ikväll och hennes matgäster blev överförtjusta. Gå in och titta på hennes blogg, hon har lovat att sätta in både recept och bild.

Undrar om det blir någet snack i sovrummet i kväll. Jag tror det faktiskt eftersom han nu ikväll har hållt på att fixa min lilla upphöjning vid spisen.

Kanske hörs innan det är dags att sova.
MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Ja, jag har satt in bild på maten, men inte receptet. Kanske ska göra det ?!

Men gott var det.
Det kan jag lova !

2008-02-27 @ 08:43:31
URL: http://hasselby.blogg.se
Postat av: Beate

Enar är ju perfektionist, så du lär nog få det perfekta köket... precis som du förtjänar.
//Beate

2008-02-27 @ 08:52:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0