Städning och sillinläggning

I morse sov jag så sött så hr P väckte mej kl 10. Fy sjutton nästan halva fm hade redan gått. Åt frukost när andra äter lunch. Men det var skönt att sova ut ordentligt.

Satte sen full rulle med städningen, damma och dammsuga. Iväg till affären igen eftersom jag hade glömt att köpa majonnäs. Typiskt att glömma något fast jag skrivit upp det på min lapp.

Sen tog hr P och jag varsin köttfärsmacka. Det var så längesen och är så himla gott. Rå köttfärs på en knäckemacka med hackad lök och salt och peppar på. Mums, mums.

Satte sen igång med att ta om om den strömming som jag la in för gravning igår kväll. Det blev vitlökssill och senapsgravad. Den inlagda sillen la ja in igår kväll så den är också klar. Det är bra att jag är färdig med sillarna så de hinner dra lite och smaka gott till julafton.

Jag har lagt sillarna i glasburkar till Nettan så det är lättare att transportera. Ska åka över i morgon med dem så jag får lite utrymme i min kyl.



Kram MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Visst är det gott mes rå köttfärs på en knäckemacka. De fick man oftas när jag var liten men jag har aldrig träffat på en svensk som gillar det. Nu har jag två "smakkompisar".

//Beate

2008-12-22 @ 18:49:21
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Anonym

Tja igen!

Glömde ju totalt att gratulera dig till dina nyvunna sovvanor. De liknar mina till 100%. Det känns tryggt att veta att man inte är ensam att ha sådana underbara vanor trots att man passerat 60-strecket.

Fortsätt på den inslagna linjen!

//Beate

2008-12-22 @ 19:52:39
URL: http://bp-computerart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0