Minibiskivier

Jag har ju talat om att jag bakat minibiskivier som är så jättesmarriga. För er som vill veta receptet så kommer det här:

Bottnar:
200 g mandelmassa
1 dl strösocker
2 äggvitor

Smörkräm:
100 g smör, rumsvarmt
1,5 dl florsocker
1 äggula
2 msk kakao

Topping:
150 g mörk choklad

Gör så här:
1. Sätt ugnen på 175 grader.
2. Riv mandelmassan och blanda med socker och äggvita.
3. Klicka ut små klickar av smeten med två teskedar på en plåt med bakplåtspapper.
4. Baka mitt i ugnen 9-10 minuter.
5. Lossa kakorna från pappret när de svalnat lite och lägg dem på ett galler att kallna.
6. Vispa ihop ingredienserna till smörkrämen, Bred den topping på undersidan av de helt kalla kakorna. Är de inte kalla glider fyllningen av.
7. Ställ kakorna i kylskåpet en stund så att smörkrämen stelnar.
8. Bryt chokladen i bitar, lägg den i en stor kopp och smält i mikron eller i vattenbad. Låt chokladen svalna något.
9. Ta tag i botten på biskvierna och doppa dem i den smälta chokladen. Gör en lätt vridning på kakan så att överflödig choklad rinner av. Du kan förvara biskvierna några dagar i kylskåp. Vill du spara dem längre, lägg dem i frysen.

Lite tips, min smörkräm räckte inte så jag gjorde dubbel sats, och den är ju så smarrig.

Kram MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Tackar för receptet, snabba ryck där!!! Det låter ju inte så himla komplicerat egentligen (speciellt inte när man kan....). Kanske gör jag ett försök.

//Beate

2008-12-13 @ 18:07:24
URL: http://bp-computerart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0