Kakbak

Så var det dags igen då. Efter handlingen idag var det ju bara att sätta fart. Jag har gjort strassburgare och thebröd.
Strassburgaren är lagom stor att hålla i handen för lilla Leon om han vill smaka en kaka av sin gammelmormor.  Nettan får hälften precis som vanligt. Thebröden däremot behåller jag själv eftersom det bara är mandelmassa och det gillar inte familjen. Men hos oss kommer de att gå åt. Bra att ha hemma också när man får besök.

Så här blev dagens kakbak (har inte bestämt mej ännu om det ska blir mer). Först kommer strassburgare. Man kan doppa en snutt i choklad om man vill men det struntar jag i.



En av mina favoriter, thebröd, eftersom det är jul blev det röda coctailbär i. Jag säger favoriter fast jag aldrig har provat att baka dem själv, varför kan man undra, det var ju lätt som sjutton. Titta och njut och känn doften.



Kram MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Strassburgarna är helt ok, men thebröden kan du behålla för dig själv. Ha, ha !



Själv har jag gjort lite mer godis ! Ha ha !

vi behöver nog snart ingen mat på julen utan bara snask.



p o k

2008-12-16 @ 17:03:21
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Beate

Som jag kommenterade på Nettans blogg:

Nu borde ni väl kunna njuta av alla läckerheter till Påsk eller midsommar. Eller så bjuder ni in alla grannar - kanske hela Hässelby till och med - för att äta upp allt förre Trettondagen.

//Beate

som inte skickat ett enda julkort än utan bestämt sig för att rädda ett och annat trä och göra en digital variant istället.

2008-12-16 @ 23:21:40
URL: http://bp-computerart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0