Handla mat

Idag var vi iväg tilll Martin Olsson och handlade. Man blir jui alldeles sjuk när man kommer in där. Stora förpackn ingar och massor av smaskiga saker. Varje gång vi är där tittar jag på gorgonzolan som ligger där. En härlig stor smaskig sak som jag inte kan köpa eftersom det är så mycket men jag känner nästan smaken av den. Åh, åh vad härlig den är.

Men vi fick med oss en hel del i alla fall. En stor härlig leverpastej, den bästa av alla från pastejköket som jag älskar.
Sen blev det cremefraiche, en stor burk, gräddfi och grädde. En stor bit ost, lite paté och förstås en burk med löjrom från Kalix, bara måste ha den.

Eftersåt åkte jag till Ica och handlade skinkan, färdigkokt Scan Piggham som var den bästa samt lite annat smått oc h gott.

Till kvällsmat blev det hr P:s favoriträtt, bruna bönpor med stekt fläsk.

Sov got MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Fuskis... handla färdigkokt julskinka mmmmmhhhhh! KOnstigt nog ska vi göra vår egen men hos ICA finns bara färdigkokta, så idag blir det en trip till Hötorget.

Ska inte kommentera Herr Ps favoriträtt, ha, ha!

//Beate

2008-12-22 @ 11:31:18
URL: http://bp-computerart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0