El-broder

Idag kom hr P:s yngre broder hit eftersom grannen har lite elfel. Vi ringde till honom igår kväll och han kom gärna över redan idag så det var kul. Längesen jag såg honom fast han inte bor så långt bort. Först blev det lite fika och kaffebröd hos oss. Skönt att bli av med lite fikabröd och kul att ha lite hemma egentligen när någon kommer. Brodern är också pensionär nu, riktig pensionär eftersom han fyllde 65 i år. 

Han hade gått ner i vikt ordentligt, inte för att han var tjock tidigare, men nu var han jättesmal. Han hade jobbat hela sommaren med sin tomt och grävt som sjutton, grävt upp hela tomten förresten, så det var inte så konstigt att han var så smal. Han hade kört med spade, ingen grävmaskin här inte. Efter fikat gick han över till grannen och kikade vad felet kunde vara men hann inte göra klart eftersom han skulle iväg och hämta sitt barnbarn så han kommer i morron igen.

Efter att han åkt så åkte jag också iväg till affären och handlade lite eftersom vi ska ha lunchgäster på onsdag och jag är ju den som förbereder allt i god tid. Så hem igen och gjorde lite efterrätter så de är klara. 8 st tiramisu och 8 st pannacotta står nu i kylen och väntar tills på onsdag. Härligt att lite är klart. Pannacottan ska bara få lite hjortrongelé på sej men den måste bli rikigt kall först.

Till varmrätt tänkte jag ha kycklingfilé med apelsinsås och klyftad mandelpotatis samt en sallad av apelsinfiléer och stjälkselleri. Receptet hittade jag i senaste AoM förstås. Perfekt bjudmat eftersom man kan förbereda allt. Jag kommer att panera mina kycklingfiléer däremot, det var de inte i receptet, jag tycker de blir smarrigare då eftersom all köttsaft finns kvar inne i köttet och de blir mycket mörare.

Om det ska bli något förrätt vet jag ännu inte, har inte bestämt mej.Kanske struntar i den eftersom det bara är en lunch.

Kram MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Jamen, Tiramisu och Pannacotta.. mina älsklingar. Du är verkligen duktig och ambitiös när du bjuder på "lunchmat", det låter ju som rena lyxmiddagen.

//Beate

2008-12-01 @ 20:04:06
URL: http://bp-computerart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0