City

I morse ringde Mickis och undrade om jag inte skulle åka in till city. Hade bestämt mej för att vara hemma och fortsätta att baka idag samt tvätta lite, men när jag väl hade gjort mej iordning så tänkte jag att "det vore väl bra att åka in denna vecka och inte nästa". Så när jag var klar skjutsade hr P mej till Vällingby och jag tog t-banan in till city. Mickis hade åkt in två timmar tidigare för att träffa en kompis så jag ringde henne på vägen dit och vi bestämde träff.

Först var vi inne på Åhléns för jag fick höra en underbar låt igår som en bekant sänt över och den måste jag bara ha. Gick till informationen men de hade ingenting på henne som sjöng även om jag påpekade att de spelade den på radion. Men tydligen har den inte kommit hit ännu. Suck. Vicky Brown heter hon. Mickis skulle in på nätet och kolla om den fanns. Tack.

Fortsatte sen till NK och handlade en julklapp till Nettan som jag visste fanns där. Åkte sen upp till barnavdelningen och fotade av en mössa som Mickis vill att jag stickar till Leon. Beate har lärt mej nu ha kameran med på stadsbesök så här kommer en bild på NK´s stora julgran.



Nu behöver ni inte åka in till NK för att spana in den.

Vi fortsatte sen till Gallerian där vi gick in på en italiensk restaturang och tog varsin pastasallad med räkor. Mums så gott.



Den här gången blev det inte fanta till maten utan ett glas vitt vin eftersom jag inte körde bil.

Sen skulle vi vidare till Vasagatan och Gordon Bleu och vid Sergel har de ju massor av stånd nu i jul. Vi passade ett som hade enorma godisbitar som jag bara var tvungen att plåta. Kolla godiset, det var engelsk godis.

      

Ser det inte smarrigt ut så säg. Här fanns hur mycket smaker som helst.

Här kommer sista kortet från city

  Sen var ner till Gordon Bleu som sagt på Vasagatan. Jag fick ett presentkort på 1000 kr av två kompisar och nu var det dags att handla upp detta. Jag lyckades faktiskt plocka varor för detta belopp, det var inte svårt alls. Handlade för 1006 kr, bra va. Vilken butik alltså, där finns allt för oss som gillar att baka m.m. Den finns en Gordon Bleu i Sturegallerian också men den är ju pytteliten jämfört med denna. Hit ska jag lura Nettan någon gång, hon kommer att bli salig.

T-banan nästa och vi klev av i Vällingby för då kunde vi få skjuts hem av Nettan som var där med Nathis på basketträning. Här lyckades vi också handla lite julklappar så nu var min dragkärra proppfull. Sä här ser det ut i Vällingby c under julen. Gran, ljus och skridskobana.

     

Kram MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Mums !

Tur att jag inte var med.

Sa till Christer att det kunde vara en liten rolig julklapp till mig ! Köp några chokladbitar så är jag nöjd !

Annars får jag väl åka upp själv och handla. Ha, ha !



p o k

2008-12-10 @ 20:35:37
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: vivan

Åh, så fint du gjort i din blogg! Har du gjort det själv?

Kramilikram!

2008-12-10 @ 21:46:59
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Beate

Ja men... vilket suveränt inlägg. Det bästa hittills!!! Fortsätt på den linjen. Skitsnyggt och vilka äventyr... dessutom mitt i veckan. Är jag avundsjuk...ja, det är jag!!!

Du tar suveräna bilder, mer av sådant, tack, gärna ofta också, ha, ha!!!

Å visst är det coolt att ha kameran med sig...alltid, överallt. Underbara bilder du tog!!! Ska in på lördag och kolla Sergels torg. Har nästan slut på Mango Chutney och företaget lär visst vara där igen... precis som engelska godisståndet soom båda var där under sommaren.

//Beate

2008-12-10 @ 22:31:07
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Berit

Svar till Vivan:

Det är min gulliga dotterdotter som fixar bloggutseende till mej eftersom sånt klarar ju inte jag av. Jag gillar att skriva bara.

KRam MrsBettan

2008-12-11 @ 21:38:23
URL: http://mrsbettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0