Är du vaken morsan ?

I morse ringde Nettan och väckte mej klockan 9. Jag som sov så gott. Men det var bra att hon gjorde det så jag kom ur sängen. Kan ju inte ligga där hur länge som helst, eller kan man? Jag som trodde att jag skulle somna bums igår kväll, eller i morse rättare sagt eftersom klockan var halv två, men när jag väl kom ner i sängen var det ett evigt snurrande från den ena sidan till den andra och dessutom var jag inte trött. Fick ont i ena benet också och visste inte hur eller var det skulle ta vägen. Så är det väl när man kommer upp i åldern.

Snabbt upp när Nettan hade ringt, fixade morronfrulle och sen bäddning, gjorde i ordning mej själv och var faktiskt klar före tio. Det var väl duktigt va.

Iväg med hela gänget, Nettan, Michis, Nathalie och Leon, barnvagn och barnstol till Ikea som var första stoppet idag. Nettan köpte en stor jäkla plastlåda som hon fick ta i sin famn i framsätet eftersom det var fullt i bagageutrymmet där barnvagn och min jättepåse fanns. Vilken gäng alltså. Ny stopp sen vid Rusta och mer grejer. Men de var inte så skrymmande så vi fick´plats med påsarna inne i bilen.

Sen hem till Nettan och lämna av Michis, barnvagn, barnstol och Nettans alla grejer för att fara vidare till Coop Forum för att handla lite helgmat. Blev fullt i bilen nu också. Jag fyllde hela utrymmet i bagaget och Nettan fick sätta sina kassar inne i bilen. 

När jag hade skjutsat Nettan hem var Nisse utanför. Han hade glömt sin tröja igår efter herrpromenaden samt en blyertspenna och eftersom han var ute i våra krokar svängde han förbi och hämntade dem. 

När jag hade packat in all mat och fått bort alla kassar kom hr P med sina julklappspåsar. Han hade varit iväg och julshoppat idag så nu blev det fullt igen. 

Sen har jag satt på tvättmaskinen igen eftersom det har samlat på sej. Lika bra bli av med det. Nu är det dags att gå ner och tumla.

Ha en trevlig och skön kväll / MrsBettan

 

Kommentarer
Postat av: Beate

Ja, ja, tråkigt har du ju verkligen inte. Tur att du och Nettan har stora hus för allt som ni köper... ha, ha.

//Beate

2008-12-18 @ 19:06:12
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: vivan

Ni tycks ha det kul när ni shoppar!

Jag skall shoppa loss på lördag med min dotter!

kram!

2008-12-18 @ 22:24:26
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Diana

Hej hej, nu har jag då hittat Nettans mamma :)

Läste på hennes blogg att hon ringt och väckt dig.

Gott att sova, tihi!

Du verkar lika härlig som Nettan.

Tack för titten på din blogg. Jag återkommer gärna.

Kram Di

2008-12-18 @ 22:46:30
URL: http://dianahagel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0