Strykning

Idag har jag verkligen varit nyttig. Började att stryka skjortor och långbyxor på fm. Sen var det dags för lunch och iväg och handla tidningen. Efter detta var jag ute i trädgården och plockade bort allt fult från mina pelargoner samt rensning av andra blommor. Sen ner igen till tvättstugan och strykbrädan för att fortsätta stryka. Har strukit massor med dukar och lite smått. Höll faktiskt på till klockan halv sju. Kändes jätteskönt att få undan lite. Jag lyckas alltid spara på mej massa stryktvätt konstigt nog. Det är nog för att jag har så många dukar att välja på så det är ingen katastrof om inte någon är struken. Jag har nämligen lite dukfobi, älskar dukar och köper gärna nya fast jag har så enormt många. Skönt med en dag som inte blev slapp.

I morgon ska vi åka till Oskar och Gerd på lunch. Härligt. Alltid lika skojigt att komma till till deras fina hem.

Ha en härlig och trevlig kväll önskar MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Här måste det också strykas. Ha, ha !

Och pelagoner har vi som du skrev hos mig fixat bägge två. Ha, ha !



Glöm inte kameran nu så vi får se oskars hus också.

Du kanske ska ta med ett kort på vår altan så han får se hur det blev. Om det blev som han föreställde sig.



kram

2008-08-06 @ 22:15:30
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Beate

Du är rolig du!!! Dessutom är du och Nettan ju verkligen synkade... vad gäller pelargoner alltså.

Å en fråga av en som är lat och har tvättstuga: varför använder du inte mangeln för dina dukar?!!!

Kram

//Beate

2008-08-06 @ 22:39:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0