Söndag

Har faktiskt inte gjort så mycket idag, det är ju söndag. Igår kväll, eller egentligen igår em fick jag faktiskt hr P att grilla, inte dåligt. Han är jäkligt lat när det gäller grill, men trägen vinner. Tjatade som sjutton, och dessutom var ju vädret underbart så varför inte grilla. Hade köpt rostas så det smakade riktigt bra. Idag på em passade vi på att grilla musslor inlindade i bacon vilken är en av mina favoriter också. Det gäller att passa på när vi ändå hade dragit av överdraget på grillen.

Vad det blir till middag? Ja det kan man ju undra. Tittade just på Per Morberg och blev helt salig när jag såg vilken efterrätt han lagade. Färsk ananas med apelsinklyftor som han stekte i lite smör samt hällde på Cointreu. Till det hade han gjort kokosglass som jag bara älskar. Har varken färsk ananas eller en kokosnöt hemma så det får bli en annan gång.

Vi får väl äta en fläskfilé ikväll som ligger i kylen och bara väntar på att bli stekt.

Kram MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Efterätten skulle t o m jag gilla. Har inte gjort så mycket idag vi heller, förutom en 5 km promenad i Täby - Näsbypark-Lahäll-Roslags-Näsby. Skitkul i det här underbara vädret.

Nu är det del 2 av Tyst vittne på 4:an som gäller.

//Beate

PS. Bra att du fick Herr P att ta på sig grillvantarna. Vaför kan gubbar vara såååååå tröga.DS

2008-08-24 @ 22:08:31
Postat av: Nettan

Nu har jg utmanat dig i min blogg !

2008-08-25 @ 15:42:40
URL: http://hasselby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0