Hallå

Ni undrar säkert vad jag har hållit på med eftersom jag inte skrivit på flera dagar.  För det första har jag i två dagar försökt att få tag i en del till dammsugaren som gått sönder. Åkt runt som en galning, utan resultat. Har nu fått ett telefonnummer att ringa. Man kan ju bli galen.

Nästa elände är att filtret till kylen lyser rött - skaffa nytt, och hur jäkla lätt är det. Har åkt runt där också för att försöka få tag på ett nytt - men icke - får leta på nätet var man hittar ett sånt.

Varför ska allting vara så jäkla besvärligt. Man får en lätt hjärnblödning nästan.

Idag har jag bakat. Nettan verkar inte komma riktigt igång så då tyckte jag att det var lika bra att få saker och ting gjorda i tid. På söndag den 7 sep skall Leon döpas och Mickis har bjudit hem lite kompisar + oss gamlingar och ville ha bl a små bröd till bjudningen. Eftersom ingen annan har satt igång och bakat så gjorde jag det idag. 50 st små brötchen blev det så det ska väl räcka hoppas jag.

Min stora gubbe har gått och lagt sej för länge sen faktiskt så nu är det väl dags för mej också. Igår kväll blev det ingen läsning av Agatha Christie, men ikväll kanske.

Glömde att tala om att hr P kom hem med massa abborrar som jag fileade. Gjorde t.o.m. en byxa av dom (tog bort alla ben) och idag till lunch gjorde jag Per Morbergs recept (utan Chablis-vin tog vanligt vittvin) och trodde det skulle gå hem hos hr P, men han blev jättebestört över att inte få abborrarna stekta!!  Då ska ni veta att vi hade talat om Pers recept innnan han åkte och fiskade. Visst är karlar konstiga. Dessutom tog det en jäkla tid för mej att göra fisksåsen som skulle stå och puttra och reduceras till hälften. Kan man bli med negerbarn eller?

Sen måste jag också berätta om kvällens middag. Hr P ville ha lammstek. OK, han fick välja. tyckte förstås att köttet var för rött och fick byta ut det mot ett annat. Då talar han om att han inte all ville ha lammstek ?? Men han åt upp en del i alla fall. Snacka om bortskämd. I morron ska ha få fläsk med bruna bönor så kommer han defenitivt inte att knotta.

Vad ska man göra med en sån karl, kasta honom i Värtan eller? Ibland kan man faktiskt få hjärnblödning,

Nu ska jag gå till sängs med Agathe i alla fall.

Sus gott MrsBettan


Kommentarer
Postat av: Nettan

Men tack då ! Ha, ha !

2008-08-31 @ 14:09:11
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Beate

Gud vad jag skrattade. Kan tänka mig Herr P:s minspel och knottrande. Precis som min karl: han gillar bara fisk i stekt version. Köttet får inte vara för rött heller. Gamla, griniga gubbar... men vi älskar dom ändå, eller hur. Inte att vi har så mycket att välja på längre... heller

2008-08-31 @ 19:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0