Fy på mej

Usch vad jag har varit dålig på att skriva på ett tag. Vädret har antagligen påverkat mej, kanske. Jag har latat mej, inte gjort så mycket kan jag ju säga. I lördags hade vi kräftfest med Åke,Gittan, Anita och Sergei, jättetrevligt. Drack som vanlig för mycket snaps och var ganska så utslagen på söndagen. Men kul hade vi. Hade gjort en supergod kantarell och västerbottenspaj som smakade underbart. T.o.m. Gittan som är superproffs i matlagning ville ha receptet. Tack för det.

Söndagen gick som sagt väldigt på halvfart kan man säga, man klarar inte av sådana kräftfester längre. Vi åt den superba marängkakan till efterrätt vilket uppskattades av alla tack och lov. Sen var det hemdags för alla eftersom hundvakten väntade. Hr P var för en gångs skull duktig och hjälpte mej med den återstående disken ( what happened?)

Måndagen som bestod mest av regn och rusk ble v helt avslappad. Satt vid datorn mest hela tiden och hade lite roligt.

Tisdag, just det, det är ju idag, har jag faktiskt varit ute en sväng och köpt potatis bl a eftersom hr P tyckte att den jag köpte tidigare smakade skit. Han äör så känslig min man när det gäller potatis. Smakar det inte bra är det lika bra att kata hela skiten. Så ny potatis är inhandlad. I kväll åt vi röding så det blev ingen potatis till, bara fisk, den är ju så mäktig så det räckte gott även för hr P.

Sov gott alla MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Kul att du också är tillbaka på bloggen. Nu kan man äntligen börja dagen med rolig läsning igen. Rob är precis som Herr P vad gäller potatis... känslig alltså. Själv tycker jag att svenska potäter smakar ingenting över huvud taget, mycket godare är dom vid Medelhavet.

Ha en bra dag nu!

//Beate

2008-08-06 @ 08:31:47
Postat av: Nettan

Det var verkligen på tiden !

2008-08-06 @ 12:26:19
URL: http://hasselby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0