Söndag

Tråkigt väder. Hela fm satt jag bara och slappade. Det var otroligt skönt. Men sen började det klia i kroppen, jag måste göra något. Hade ju fått recept på Nettans banankaka och eftersom jag har bananer hemma så satte jag fart och gjorde den. Äntligen färdig.  Kolla resultatet. Formen är täckt med havregryn i stället för med ströbröd, det är därför den ser liksom lite flammig ut.  Här kommer bilden.


                                                                           

Den ser fin ut va. Jag blev riktigt nöjd och hoppas naturligtvis att den är god också.

Nettan var över och hämtade sina bakverk som jag bakade igår. Skönt att bli av med dom. Hon köpte också kvällstidningarna så slapp jag åka iväg. Tack.

Till lunch idag var jag så sugen på lax. Hittade ett recept i senaste AoM som var inkokt lax med mandelpotatiscreme. Visst låter det smarrigt. Laxen skulle helst tillagas dagen innan och ligga och njuta i lagen. Och det är klart att jag fixade igår.  Den var helt suveränt jättegod. Tack AoM att ni finns. Potatisen var inte heller dum faktiskt. Det skulle vara hackad dill, lite citronsaft, olivolja och mjölk. God brytning med citronsaften i. Sen skulle man garnera med lite västerbottenost i småbitar.

Kolla här så smarrigt det ser ut.

                                                                          

Tyvärr så var inte man man så förtjust i maten. Det var väl för mycket olika grejer. Inte vet jag, men så är det i alla fall. Jag hade kul ett tag ändå, och så var det gott.

Nu har jag tagit fram smörpaketet igen, kanske ska jag baka lite bananmuffins också när ändå det finns några gamla bananer till hands. 

Vi kanske hörs igen senare om man kommer in. Igår kväll gick det överhuvudtaget inte att komma in.

Kramar från MrsBettan 

Kommentarer
Postat av: Beate

Mums, mums!!! mandelpotatiscrèmen låter helt suveränt, den ska jag prova!
Å karlar... jag förstår. Min giller bara bräckt (eller heter det stekt) lax som är gjord i stekpannan. Suck, men huvudsaken är ju att du hade kul. Herr P ska vara glad att han har en mästerkock i huset: bortskämd heter det.
Kram
//Beate

2008-04-13 @ 16:52:35
Postat av: Nettan

Tack så jättemycket för baket mammsen !
Nu slipper jag baka på ett tag ! Ha, ha !
Bara att gå ner och sälja och få in lite pengar till klubben.

Puss på dig min nyponros !

2008-04-13 @ 17:25:07
URL: http://hasselby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0