På turné med Nettan

Som alla andra dagar så kollar vi alltid med varandra Nettan och jag vad som ska göras. Jag hade inköp av färgpatron, svart förstås, den går som smör just nu kan jag tala om. Sen skulle jag till apoteket och hämta mina allergipiller och sen in på fisk och handla några regnbågar hade jag tänkt.  Eftersom OnOff alltid har mina färgpatroner så var det dit kosan först skulle gå. I stället för till Barkarby tänkte jag Vällingby.

Efter ett besök av en gammal arbetskamrat till Enar ringde Michis och undrade när jag skulle iväg eftersom då tänkte hon och Fjun haka på eftersom de skulle till Vällingby. Hade precis avslutat samtalet när Nettan ringer och undrar varför jag skulle till Vällingby. Det var ju bara för att åka någon annan stans i stället för till Barkarby.
Jamen jag måste iväg till Barkarby säger hon då. Jamen, jag kan ju handla mina färgpatroner i Barkarby det har ju liksom ingen betydelse. Men Michis ville ju till Vällinbgby. Jamen, de har ändrat sej och åker med till Barkarby och går lite och kikar där. Vilket surr va.

Sagt och gjort, vi åkte iväg till Barkarby och släppte av tjejerna och Leon vid Outlet. Sen in till OnOff. Inte f_n hade de tagit hem svart färgpatron till min skrivare. Var framme hos en säljare och gnällde lite. Han tyckte jag skulle köpa en ny skrivare i stället eftersom de hade kampanj. !!! Ta sej någonstans. Fick köpa ett storpaket igen med alla färger. OK de går ju åt, men i alla fall.

Sen in till Rusta eftersom Nettan skulle ha lite muggar ner till hundklubben. Vi kom ut med kuvert i stället. Fanns inga muggar, dessutom var det jag som fyllde på lagret med kuvert. När vi ändå var där passade jag på att kika om de hade en lökgömma på Cervera, klart de inte hade det.

Nettan,Fjun och Leon var vid bilen och Nettan var tvungen att åka till Willys och handla kaffe. Tydligen bra pris där. Veddesta nästa alltså. Jag, Leon och Fjun satt kvar i bilen så det gick lite snabbare.

Sen skulle tjejerna till Vällingby så Nettan skjutsade dom dit. Dessutom var Fjun skithungrig, hade inte ens ätit frulla. När vi ändå var i Vällingby så sa Nettan att hon måste in på ÖB och handla muggar eftersom hon inte fick tag i några på Rusta. Jag skulle in till Åkermyntan och hämta mina tabletter så dit gick färden sen. Passade också på att köpa ett par regnbågar. Nettan skjutsade hem mej och åkte sen tillbaka till Vällingby och hämtade tjejerna.

Så här kul har vi på dagarna, Nettan kände sej ungefär som en taxichaffis idag.

Kramar MrsBettan



Kommentarer
Postat av: Anonym

Pust... pust... Är det så här man är när man är penschis och ska ta det lugnt????
//Beate

2008-04-22 @ 21:21:05
Postat av: Nettan

Ha, ha !
Ja dessa pensionärer. Jag säger ju det = man har väl aldrig så mycket att göra som när man är pensionär.

Och sen missförstod du det där med säljaren på Onoff - han sa att dom sålde så många av skivaren han visade så dom sålde ännu mera svart färgpatron.
Knäppis !

2008-04-22 @ 21:50:04
URL: http://hasselby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0