Mina gröna små växter

Jag köpte mina små gröna växter, riktiga växter alltså som behöver jättelite vatten, med den som jag tyckte suveräna glasskålen, eller vad man nu ska kalla den. Den är liten, inte högre än ungefär 13 cm och som bredast 10 cm vid magen. Veddesta centrum, på väg in till Willys, ligger en blomsteraffär på höger sida, som har världens billigaste blommor, och vaser. Det finns inte mycket att välja på i butiken, men det de har är billigt.

Nettan och jag brukar kika in där ibland, när vi kommer ihåg. Jag var så tänd på att köpa en gullranka som de hade där, jättestor, och jättebillig, men vi hade inte fått hem den, bilen var redan full då med kassar. Synd.

De små vaserna kostade 100 kr för 4 st kan jag tala om. Billigt va. 1 för 29.

Kramar MrsBettan


Kommentarer
Postat av: Beate

Tackar, tackar!!! Både du och Nettan börjar bli mina lärare och tipsa om vad saker och ting är för nå't resp. var man kan köpa dem. Som "obildad ytlänning" tackar jag och bugar.
//Beate

2008-04-23 @ 08:42:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0