Måndag

Fy på mej, har inte varit inne och skrivit på ett tag. Kort resumé vad som hänt i helgen och idag.

Lördag var vi hos grannarna på middag. Vi hade fått ett inbjudningskort som talade om att de har bott här i 25 år och gärna ville fira det tillsammans med bl a oss. Vi hade ju ingen aning om vilka som skulle komma, men det visade sej att vi blev 19 personer. Det var grannar runt om oss samt även 2 par som flyttat härifrån. Jättekul att träffa alla. God mat fick vi också, en förrätt bestående av en brödbit som dekorerats med rökt skinka och lite gucka i, sen var det inkokt lax med kokt potatis, sallad och romsås. Smaskigt. Till detta serverades det vitt vin, till båda rätterna. Sen blev det en smarrig kaka med portvin till och sen kaffe och cognac.

Söndag var vi lite lata. Det fanns lite skrivarbete för mej så det fixade jag på em. Annars var det ganska så lugnt. Det var ju söndag och då ska man vila.

Idag - måndag har jag fortsatt att skriva och är precis klar nu. Var ute ett tag på em och hälsade på hemma hos Nettan - jag var ju bara tvungen att se den lilla nya mopsen - Falcon. Han var verkligen liten. Såg ut som en liten pygmé jämfört med Hampus och Valle. Så små ska dom vara tycker jag, de är så så himla gulliga då.
Jag glömde ju tala om att på fm var jag ju riktigt flitig. Har städat hela övervåningen så den är klar, så i morgon kan jag fortsätta med de nedre regionerna.

Nu ska jag ut och kolla vad hr P håller på med.

Kramar MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Visst är Falcon söt... det säger t o m jag, som rent generellt tycker att mopsar är fula. Han ser så bedjande ut, tycker jag.
//Beate

2008-04-28 @ 19:17:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0