Lördag och söndag

Har varit lite dålig på att skriva i helgen kanske ni har märkt. Man kan ju undra vad man har gjort. Lördag morgon började förstås med korsordet från i fredagens DN. Det var ju inte så där skitroligt precis för allt handlade om ryssland och ryssar, men det gick ju bra i alla fall. Allt är löst och ska skickas in i morgon. Det konstiga är att jag aldrig vinner någonting. Men skam den som ger sej, jag fortsätter att skicka in varje vecka.

Sen tog vi det lugnt hr P och jag hela lördagen faktiskt. Underbart härligt. Jag var iväg en sväng till Blomsterlandet och kollade om de hade lite roliga växter men allt jag kom hem med var lite sättpotatis. Inte fel det heller för de tipsade i morronprogammet på tv att Timo var en bra tidig potatis och den köpte jag förstås.

Den kan man sätta i en hink eller någon större balja så har man garanterat potatis till midsommar. Förvaras inne förstås, i mitt fall i växthuset. Får se nu om det blir några tidiga.

Till middag lagade jag biff i ugn. Var så sugen på det efter Michis och min lunch i Vällingby. Helstekte den i ugnen och lagade också potatis i ugnen, hasselbackspotatis. Lite fint stekt rödlök blev det också till. Allt smakade bra för hr P utom potatisen !! Varför vet jag inte, men han var tydligen inte upplagd för hasselbackare.

Idag söndag, har jag fortsatt stickandet igen. Måste ju bli klar med Leons brallor någon gång. De ser ut att bli skitstora, men det får ju gå ändå. Har ju liksom ingen beskrivning att titta på så det blir lite konstigt. Däremot har jag varit och inhandlat en beskrivning på en blåbärsmössa som Michis ville ha till Leon. Så den ser jag fram emot att börja arbeta med.

Sen har jag som vanligt tvättat lite igen. Alltid är det något skit. Idag bytte jag lakan och kuddar så först var det tvätt av kuddar och sen resten. Det är så fräscht med rena kuddar eller hur.

Nu är det sängdags för mej i alla fall
Kramar MrsBettan


Kommentarer
Postat av: Beate

En stor tröst: gjorde kudd-, täcken- och lakantvärr jag med fast förra helgen. Jag kaller det för våstädning!!!
Lycka till med potäterna. Det finns ju inget godare än nya, självodlade sådana.
Back to work now...
Kram
//Beate

2008-04-07 @ 08:32:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0