Kväll

Ja, visst är det härligt när det börjar sticka upp små saker ur jorden. T.o.m. min kompis Beate lyckas med sina kryddväxter på balkongen. Kul. Det här är ju bara början. De ser så läckra ut när de är på väg upp. Ska ta en bild senare när de har kommit längre så får ni se vad det blev av det. Ni har ju listat ut vad det ska bli av det som sticker upp i jorden, eller ?  Jag kommer med svaret när de har kommit upp en bit till.

Kvällen hos oss blev en härlig middag med röding och kokt potatis. Underbart gott. Så mycket potatis blev det inte förstås eftersom våra rödingar var ganska stora, men hu så mumsigt det var. Och dyrt också.

Till i morgon bitti har jag tagit fram ett vitt bröd som jag bakade för 1,5 vecka sedan. Det har legat i frysen. Det är ju FREDAG i morgon. Härligt. Jag som är hemma njuter fortfarande av fredagar, tycker de är helt underbara. Då är det helg och man kan unna sej lite god mat.

Mat i helgen kommer att bli, ja det vet man ju aldrig egentligen, men jag har köpt hem biff, den såg underbart mörk och härlig ut. När jag köpte den tänkte jag på Vällingby Restaurang där Mickis och jag åt lunch. Vi fick en underbar biff. Nu ska vi inte äta den med röror utan med välstekt lök men det är inte fel det heller.

Sen har jag tänkt ha färsk pasta med köttfärssås och sen inte minst för att glädja hr P, fläskkotletter. Det är hans stora passion.

Till efterrätt finns det faktiskt lite punschparfait kvar eftersom jag har gjort en ny till kommande gäster om en vecka. Jag hade grädde hemma som jag var tvungen att ta reda på så då var det bara att sätta igång och fixa.
Vi får väl se om jag fixar nåt annat i helgen. Det ger sej.

Natti-natti MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Kramar till matmorsan !

Från matmorsan !

2008-04-04 @ 00:27:57
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Malin

Åh guuud så gott med röding! Det var det längesedan jag åt! VIsstär det härligt att våren äntligen är här =)

Ha en härlig helg!

2008-04-04 @ 16:46:40
URL: http://majamelon.blogg.se
Postat av: Beate

Apropos mat: Vi lagade din "gratäng" med camembert ikväll. Åsså nå't riktigt svenskt till - Wallenbergare. Nej, det blev ingen potatismos (usch på mig) men gratängen var helt outstanding, snabbt att laga och t o m jag fattade. Mums!

2008-04-04 @ 21:31:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0