Kväll i timmerkojan

Det var sjutton vad klockan pinnar iväg, man hinner ju ingenting. Vem har uppfunnit det där med att man behöver sömn. Den skulle jag vilja prata med. Man har ju inte tid att sova. Det får ju alla göra förr eller senare, eller hur. Och hur länge som helst då.

Usch vad jag pratar, men jag tycker att timmarna går så fruktansvärt fort. Jag vill hinna med så mycket här i livet. Jag tycker inte att jag hinner med allt som jag vill göra egentligen. Gör ni alla det ?

Livet är fyllt med överraskningar och tur är väl det. Nu får jag väl gå och knyta ihop mej i timmerkojan och sova ett par timmar.

Kvällen har jag ägnat åt stickning. Lilla Leons tröja har nu fått två ärmar och sen ska det bara bli en liten halskrage så är den klar. Pust - äntligen. På samma tid som jag har stickat hans lilla tröja hade jag kunnat sticka säkert 8 halsdukar - bara en liten ledtråd hur lång tid det tar att sticka till ett litet pyre. Men det är han värd lilla Leon.

Sov gott nu alla MrsBettan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0