Blåbärsmössa

Inte har jag haft tid att skriva på bloggen heller. Har stickat en blåbärsmössa till Leon. Han blev skitsöt i den . Det var faktiskt en beställningsvara. Dräkten som jag stickade förut passade också förutom byxorna som var lite stora i midjan. Jag hade ju fått mått av Nettan, men tydligen var de för stora i alla fall. Ska fixa kanske ett litet gummiband eller något så att de inte hasar ner. Blåbärsmössan var i alla fall helt perfekt. Jag trodde att den skulle vara lite stor men det var den inte. Tröst att det passade.

Idag åkte Michis, Leon och jag till Babyland i Bromma eftersom de hade utförsäljning. Trodde att vi eventuellt kunde hitta en större säng till Leon. Hittade inte ett skit. Det var inget kul alls att finna hos dom. Så vi åkte vidare till Babyland i Barkarby och hittade en liten fin nattpyjamas i helsvart till Leon som jag inte kunde motstå. Sen hittade vi också en liten napp med ett lejon på som vi bara måste köpa. Efter det så blev det en köpte vi en avgjutningssats så hon kunde gjuta av Leons små fötter och händer. Gulligt.

Sen var det hem igen och köra lite bokföring. Det är den tiden nu. Hann med en bokföring innan jag drog iväg till frissan för klippning. Skönt att få håret lite kortare och framförallt lite färg så man slipper se de grå håren i botten. Jag gillar inte det. Frågade Michis idag om hon ville jag skulle sluta färga håret och låta det vara. Men fy sjutton mormor, då ser du ju skitgammal ut. Bra tänkte jag, då ser jag väl inte så lastgammal ut som jag egentligen är. Tack Michis, det stärkte.

I morgon är det torsdag igen, det var sjutton eller arton, vad veckorna går. Mathandling alltså som vanligt. Får se var vi hamnar i morgon. Det vet man aldrig. Inte för att vi ska ha någon fest i helgen så man behöver köpa något speciellt, men i alla fall. Det ger sej. Det beror på Nettan humör egentligen.

Nu måste ni ju se Leons lilla blåbärsmössa. Så här blev den


        image48

Visst blev den gullig? I alla fall blev Leon skitgullig i den.

Sov gott
MrsBettan                                              

Kommentarer
Postat av: Beat

Å Gud vad den är söt. Du är verkligen duktig!!
Kram
//Beate

2008-04-10 @ 18:09:37
Postat av: Asse

Ah! Fy vad söt :D

2008-04-19 @ 15:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0