Bakdag

Idag har jag haft en liten bakdag. Tyckte faktiskt synd om Nettan som bara håller på att baka och baka till hundklubben. Dessutom idag var hon där klockan 7 i morse och öppnade caféet. Det är ju fy sjutton en okristlig tid, då sover jag som allra bäst. Lilla gumman, var rädd om dej. Därför tänkte jag att jag kunde hjälpa henne idag och baka några mjuka kakor.

Åkte till affären och handlade lite mer socker och mjöl ifall det inte skulle räcka. Inne på ICA var köttdisken helt tom förutom ett par färdiga förpackningar. What. Fattade ingenting, men struntade i det eftersom jag skulle ju bara ha socker och mjöl plus tidningarna förstås.

Väl hemma så ringer en f.d. granne och frågar om jag besökt ICA idag. Javisst, var ju där alldeles nyss. Det visade sej nämligen att när ICA hade fyllt upp dagens köttdisk så exploderade rutan framför köttet. Allt gick upp i små atomer. Ingen skadades som väl var men hela köttdisken fick rensas ur och kastas eftersom allt kött var belamrat med glassplitter. Så det kan hända va.

Jag har i alla fall bakat tre mjuka kakor till Nettan. En kaka med blåbär en apelsinkaka och sen en riktigt häftig blåbärskaka där jag rörde ner blåbären i smeten. Den blev alldeles blågrön. Vet inte om hon vågar ta ner den till klubben, den ser helt suspekt ut. Kolla själv här bilderna.


                                                                      


                         Blåbärskakan                               Apelsinkakan                             Blåbärskaka med inrörda blåbär

En klick vispgrädde till den sista kakan kanske gör att den ser godare ut.

MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Skratt, skratt!! Den grön-blåa blåbärskakan påminner lite om röda hund fast blått... och om mina mysslyckade försök att göra blåbärspaj. Din kaka är åtmintone fast, min paj simmade i grönt och blått...
Kram
//Beate

2008-04-12 @ 17:30:14
Postat av: Nettan

Det var ett bra förslag !
Jag tar med mig lite grädde till den stora kakan.
Ska genast skriva upp det så jag inte glömmer.
Du vet wad ?!

Kram

2008-04-13 @ 17:28:22
URL: http://hasselby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0